fredag 23. januar 2009

Tette lunger og ny infeksjon


Over her ser man bilde av Bronkiektasi, utposninger på luftrørene (bronkiene)

Nå er det 2 uker siden jeg sluttet på forrige kur, og egentlig 2 uker til neste kur. Men ny infeksjon er på gang, slimet som hostes opp smaker fordervelse :(
Infeksjonene kommer stadig oftere og det betyr mere belastninger og mindre ork.
Har sovet skikkelig dårlig i natt, surklete og hvesende lunger er ikke noe særlig.
Skal til fysioterapi senere i dag, der blir det slimmobilisering, noe jeg virkelig trenger kjenner jeg, føles som om man har fullt opp og slim helt opp i halsen.

Med lungene og infeksjoner følger flere ting med for meg. Bihulene verker og de nye tablettene er for svake til å holde smertene i sjakk og slimhinennen er helt oppsvulmet. Ørebetennelse følger også med denne gangen.
Dette var det siste jeg ønsket meg nå, å komme dårlig til Glittre. Men det er vel på den andre siden rette stedet å komme når man har en infeksjon. De er jo eksperter.

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Er selv far til et barn med CF og prøver å holde meg oppdatert på hva som skjer av utvikling innen behandling. Kom over denne artikkelen fra 23.1.09. http://www.medicalnewstoday.com/articles/136376.php Tenkte det kanskje kunne være av interesse for deg. Flott at du deler din opplevelse av hverdagen med oss andre.

    SvarSlett
  2. Hyggelig at du er inne og leser.
    Skal lese på det du har sent,tusen takk for info:)

    SvarSlett