tirsdag 13. januar 2009

En god dag...







I dag har jeg vært hos lungespesialisten, der var det gode nyheter. Lungekapasiteten er bittelitt bedre enn sist, men dette er jo ofte noe som svinger litt i berg og dalbane.


Men den nye antibiotikaen Nebcina virker som har effekt, endelig!Føler meg også litt lettere med pusten i dag hele formiddagen og ettermiddagen.
Har faktisk fått gjort litt husarbeide, selv om det går treigt ;)
Og gått tur en times tid med min aller beste venn Iskar, min berner sennen hund.
Merker jo at jeg har gjort litt i dag, for smellen kommer nesten alltid utover kvelden, litt vondt når jeg puster, men det er et tegn på at jeg kjenner at jeg lever. Velger å se det sånn!!
I morgen er det atter en ny tur til legen, da er det fastlegen som står for tur, trenger noe mere medisiner osv.
Veldig hyggelig å se at dere begynner og følge bloggen min, og at antall besøkende stadig stiger.

Vel, vi høres igjen :)

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Kom til bloggen din via Klara`s tanker. Ser du har oppdaget min blogg.

    Det må være veldig overveldende å få CF oppå den andre sykdommen din. Da har du mye å venne deg til og å omstille deg til. Men du må vite at mye av det som skrives om CF er foreldet og framstår som verre enn virkeligheten er. Det finnes flere CF-ere idag som lever godt i en alder av 50+. Selv er jeg 45 og har fått mye problemer av CFen de siste to årene. Før det har jeg hatt infeksjoner og behandling og levd med sykdommen rimelig greit. Jeg har bl.a reist mye. Jeg har vært 100% jobb som nyutdannet, gikk ned til 80% etter et år og jobbet sånn i flere år før jeg gikk ned til 50%. Nå har jeg 25% stilling på tross av omfattende lungesykdom. For meg har jobben alltid vært den viktigste drivkraften. Du må stå på og finne deg en jobb hvor arbeidsgiver har forståelse for at du har gode og dårlige dager; det er mulig! Du må bare si fra om du trenger CFere å prate med. Lykke til, hilsen fra Åshild

    SvarSlett
  2. Det er godt å høre Åshild. Man føler seg jo så lite til nytte når man ikke har en jobb å gå til, derfor skal jeg tilbake til arbeidslivet. Føle at noen har bruk for en, om så bare en liten stilling. Gjelder nok å finne en arbgiver som har forståelse som du sier. Du er nok mye lenger på vei enn meg når det gjelder CF-reisen. Så jeg må si det er godt å høre at du er ved godt mot, og at du fortsatt er i arbeid.Det gir meg mot og inspirasjon til å stå på videre :) Og jeg tar nok kontakt med deg for litt erfaringsutveksling, det hadde vært flott. Har ikke kontakt med noen Cfere.

    SvarSlett