lørdag 28. februar 2009

En vanskelig og tung avgjørelse er tatt.


Etter flere dager og uker i tenkeboksen har jeg kommet frem til at det er bare en riktig avgjørelse og det er å omplassere min vakre herlige berner sennen hund. Lungene mine har det ikke bra når jeg har hund i huset, alle hårene som vrimler og drar med seg støv.
Jeg har merket hvor mye bedre jeg har følt meg de ukene jeg har vært på Glittre, og hvor mye jeg har tettnet til når jeg har vært hjemme i helgene.

Iskar har jeg hatt siden han var 8 uker gammel så dette har ikke vært noen lett avgjørelse. Og det blir nok et helvete den dagen han skal reise herfra. Hadde en familie her i dag som vil ta over han også kommer det en familie for å hilse på i morra. Besøket i dag endte med at jeg tok til tårene, huff......
Det er så ufattelig trist at jeg må ta farvel med min beste venn og turkamerat gjennom snart 4 år. Man blir så knyttet til disse dyrene, og han er et familiemedlem på lik linje med de andre her i huset. Det blir nok mange tårer fremover.

Liver er kjipt.

2 kommentarer:

  1. Prøver igjen...
    Skjønner så utrolig godt at dette er svært tungt. Har jo selv hund og vet hvor mye de betyr i hverdagen. Men jeg vet også hvor mye arbeid det er med dem.. Og hvordan mye pels påvirker lungene. Akkurat derfor valgte vi å gå ned ennå en størrelse på hund, samt velge strihåret denne gangen. Allikevel må hunden bare annenhver uke for at jeg skal tåle å ha han i hus.. Lett med en dvergdachs på knappe 4 kg, ikke fullt så lettvindt meg en Berner Sennen på 50..
    Håper du finner ett godt hjem til bestevennen din. Kanksje ett hjem der du kan besøke han og låne han på tur innimellom hvis du orker.
    *trøsteklem*

    SvarSlett
  2. Ja tungt og mange tårer. Men jeg vet at dette bare må til.
    Vi har møtt flere familier, og jeg vet at Iskar får et godt hjem dit han kommer. Dessuten skal han bo bare 25 minutter herfra det hjelper på. Har tenkt og besøke han etter en stund, men må nok vente litt så han ikke tror han skal være med hjem igjen. Vakre hunden min, blir hardt å reise fra han på fredag. Tårene triller bare ved tanken.
    Rart med det, han har jo vært min beste venn gjennom 4 år.

    SvarSlett