tirsdag 17. mars 2009

Lungebetennelse

Når man er kronisk syk, lærer man kroppen sin og kjenne ganske så godt og nå er det et faktum, lungebetennelsen har innhentet meg som jeg mistenkte.
Hadde høy CRP og dårlig lungekapasitet (53%) i dag og et helt orkester innvendig.
Slitsomme greier detta her, denne vinteren har jammen meg vært alt annet enn snill.
Så skal nå gå 12 dager på antibiotika. Så en uke fri føre Nebcina kur.

Lungelegen har også justert på dosen med Nebcina...fra 10 dager til 14 dager, og hver 3.uke i stedenfor hver 4.uke.
Så da får vi se hvordan det fungerer.

Er en smule dritt lei og sliten av og være så mye dårlig. Men får prøve og holde motet opp selv om det ikke alltid er like lett. Har den siste uken tatt av 4 kg, da jeg må kjempe for å få i meg mat. Føler meg sulten og vil spise, men når maten kommer er matlysten vekk. Spiser jo litt, for noe må man bare tvinge i seg. Håper på rask bedring.

4 kommentarer:

  1. Dette var dumt! Men håper du kommer deg når du får behandling nå. Er det tabletter du får? Og inhalerer Nebcina? Eller er det intravenøst?

    Hvordan går det nå med ferien din? Reiser du?
    Hilsen fra Åshild

    SvarSlett
  2. Ja tabletter nå først. Og Nebcina inhalerer jeg i forstøver.
    Ferien går sin gang, jeg reiser....men lytter til kroppen. Eneste jeg kan gjøre:)

    SvarSlett
  3. Håper ferien går som planlagt til tross for ekstra utfordringer akkurat nå. Nebcina er noe herk å innhalere så du har min største sympati..
    Klara

    SvarSlett
  4. Ja håper jeg også. Nebcina er noe dritt å innhalere ja, men må man så må man.... Jeg syns de første dagene er værst, så går det liksom bedre etter hvert :)

    SvarSlett